En roadtripp till Öland

Publicerat: 2010-07-28 Kl: 20:44:33 | I kategori: Allmänt


Igår tog vi en tripp till Öland för pappa ville att vi skulle göra något, så nu ser jag var jag har fått mina inpuls resor ifrån, och självklart var det shopping som stod högst upp på listan.

Vi började med att åka till Borgholm och gå i butikerna där, senare vidare till tälten och Färjestaden för ännu mer shopping. På tal om Färjestaden, när vi var där för ett år sen så var det översvämning ute på parkeringen och vid entre dörrarna. Det var typ 20 cm med vatten överallt, vi fick gå in barfota till köpcentret för det var ingen idé att ha på sig skor och bilarna som åkte ute på parkeringen gjorde så att det kom svallvågor som åkte in genom entren. Det va helt sjukt. Men nog pratat om det, denna gången var det inredningssaker som stod på inköpslistan, dels för att min favoritaffär på hela Öland är en inredningbutik så därför blev 3 nya statyer till mitt rum.

Sen på vägen hem stannade vi vid Oknö för att pappa och Karin ville bada, det va nog det kallaste vattnet som finns så här mitt i sommaren. Jag stoppade bara ner min fot och den höll på att förfrysa och jag behöver nog inte nämna vilka konstiga miner dom gjorde när de gick ner i vattnet, dom va nog i vattnet i en minut sen gick dom upp igen. Så åk inte till Oknö om ni vill bada för det är väldigt kallt i vattnet.







                                                                                                        The girl with a big heart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0